V. Влада
1. Влада в Україні – це вираження волі її громадян.
Носієм суверенітету і єдиною владою в Україні є народ.
Ніхто не може узурпувати державну владу.
2. Право визначати і змінювати конституційний лад в Україні належить лише народові.
3. Народ України створює, ліквідовує, тимчасово призупиняє діяльність будь-яких органів державної служби, або їх структур.
4. Первинною і вирішальною ланкою народовладдя в Україні є територіальна громада, яка обєднує усіх громадян, які компактно проживають на своїй території.
5. Усі громадяни України повинні бути членами однієї із територіальних громад.
6.Статус громадянства України особі попередньо надається на Віче територіальної громади, якщо вона приймає її своїм членом.
7.Територіальна громада села розпоряджається неподільними землями, випасами, луками, общинними ділянками лісу, водоймами та іншими угіддями.
Територіальна громада селища, містечка, поселення міста розпоряджається прилягаючою до забудов територією.
8. Для роботи серед громадян, вибираються десятники і сотники, які працюють на громадських засадах.
9. Народне Віче України.
Народне Віче – найвищий орган народовладдя в Україні.
Віче обирає державну службу в особі Гетьмана, Старшин столиці, краю, району,
міста, посаду міста, містечка, селища, земства, Старосту села, поселення міста, укладає з ними угоди, схвалює або критикує їх діяльність, піднімає питання перегляду прийнятих рішень, якщо це суперечить інтересам народу, ініціює й виносить на розгляд свої пропозиції, доповнення, поправки, зауваження, зміни до Конституції
України, Законів України, окрім прийняття законів та ведення окремої політики.
Віче села, земства, селища, містечка, поселення міста - нижча ланка Народного Віче, проводяться з участю членів усієї громади.
Для участі у проведенні Народного Віче посаду міста, міста, району, краю, столиці, Всеукраїнського Віче, делегується представництво від народу – Старійшини.
10. Організація проведення Віче, голосування та вибори.
Ініціювати проведення зібрання Віче можуть:
- Віче села, поселення міста може територіальна громада, громадські організації;
- Віче земства, селища, містечка – територіальна громада, громадські організації;
- Віче поселення міста – територіальна громада, громадські організації;
- Віче посаду міста – віче поселення міста, громадські організації;
- Віче міста – віче поселення, посаду міста, громадські організації;
- Віче району - Віче земства, селища, містечка, міста, громадські організації;
- Віче краю - Віче посаду міста, міста, району, громадські організації;
- Віче столиці - Віче посаду міста, громадські організації;
- Всеукраїнське Віче – Віче краю, столиці, всеукраїнські громадські організації.
Ініціювання проведення Всеукраїнського Народного Віче може бути здійснено Гетьманом України, а також рішенням більшості територіальних громад України, якщо ця ініціатива підтримана Всеукраїнською Радою Старійшин, Віче адміністративно-територіальних одиниць – відповідно громадами, Старшиною.
Віче села, поселення міста – громадами, Старостою.
Ініціювати проведення Віче можуть Старійшини.
Проведення Віче погоджується з Радою Старійшин.
Проведення Віче не обмежуються у терміні, а проводяться при необхідності.
Збір громадян на Віче села, поселення міста, земства, селища, містечка здійснюється через оголошення, оповіщення у засобах масової інформації, через громадських сотників, десятників.
Право участі в голосування на Віче мають повнолітні громадяни даної адміністративно-територіальної одиниці.
Проведення Віче правомочне, якщо на ньому присутня більша половина громадян даної адміністративно-територіальної одиниці.
На Віче обираються головуючий, секретаріат, мандатна та лічильна комісії.
Прийняті на Віче рішення набувають законності при голосуванні за них більшості присутніх на них громадян.
Голосування може здійснюватися відкритим способом, а також із застосуванням технічних засобів для голосування.
Народне Віче кожної адміністративно-територіальної одиниці делегує членів Ради Старійшин, вручаючи їм рішення результатів голосування завірене підписами головуючого, голів секретаріату, мандатної та лічильної комісій з наказом, як голосувати.
На Віче посаду міста, району, краю, столиці, відповідно за підсумками голосування, здійснюється підрахунок результатів кожного попереднього Віче.
Підсумки голосування підбиваються на Всеукраїнському Народному Віче, де оголошується прийняте рішення.
Результати персонального голосування членів Ради старійшин на Віче обов’язково публікуються у пресі.
У проведенні Віче беруть участь керівники та представники від державної виконавчої служби.
Термін проведення кожного наступного рівня Віче проводиться не пізніше 7 днів.
На Народному Віче обираються:
- Віче села, поселення міста обирає Старосту;
- Віче земства обирає Старшину Державної адміністративно-територіальної служби та голосує за Старшину району, краю, Гетьмана України;
- Віче селища обирає Старшину Державної адміністративно-територіальної служби селища та голосує за Старшину району, краю, Гетьмана України.
- Віче містечка обирає Старшину Державної адміністративно-територіальної служби містечка та голосує за Старшину району, краю, Гетьмана України;
- Віче поселення міста обирає Старшину Державної адміністративно-територіальної служби міста та голосує за Старшину краю, Гетьмана України;
- Віче посаду міста обирає Старшину Державної адміністративно-територіальної служби посаду міста та голосує за Старшину міста, краю, Гетьмана України;
- Віче міста обирає Старшину Державної адміністративно-територіальної служби міста та голосує за Старшину краю, Гетьмана України;
- Віче району обирає Старшину Державної адміністративно-територіальної служби району та голосує за Старшину краю, Гетьмана України;
- Віче краю обирає Старшину Державної адміністративно-територіальної служби краю та голосує за Гетьмана України;
- Віче столиці обирає Старшину Державної адміністративної служби столиці та голосує за Гетьмана України;
- Всеукраїнське Віче обирає Гетьмана України.
11. Рада Старійшин.
У стосунках з органами державної служби народ вибирає Раду Старійшин.
Рада Старійшин – виборний, наглядово-погоджувальний, представницький орган від громадськості.
Членами Ради Старійшин обираються найбільш авторитетні серед громадян особи, віком більше 50 років, активні політичні, громадські діячі, які мають практичний досвід, постійно працюють над проблемами суспільного розвитку держави, стоять на позиціях українського патріотизму, утілення в життя національної ідеї, захисту інтересів людей.
Члени Ради Старійшин обираються на Народному Віче терміном на 5 років, можуть обиратися повторно, достроково переобиратися.
Члени Ради Старійшин працюють на постійній основі, на громадських засадах, представляють волю та інтереси громадян.
Постійно діючим органом членів Ради Старійшин кожної адміністративно-територіальної одиниці є Збори.
Обираються старійшини до Ради посаду міста, міста, району, краю, столиці, Всеукраїнської Ради, на Зборах із числа старійшин, старійшинами земства, селища, містечка, а на їх місце обираються нові.
Представництво членів Ради Старійшин адміністративно-територіальних одиниць:
- містечка, селища, земства - по одному представнику;
- поселення міста– по три представники;
- посаду міста– по пять представників;
- району - по одному представнику від земства, селища, три представники від містечка, п’ять представників від міста;
- краю – по пять представників від посаду міста, міста, району;
- столиці – по десять представників від району міста;
- Всеукраїнське – по десять представників від краю, столиці.
Згідно з цим представництвом члени Ради Старійшин делегуються відповідно на кожне наступне Віче.
Всеукраїнську Раду Старійшин очолює Верховний Старійшина на період проведення Всеукраїнського народного Віче, який обирається делегованими старійшинами.
Витрати на громадську діяльність Старійшин несуть органи державної служби відповідних адміністративно-територіальних одиниць.
12. Колегія законотворців України.
1. Колегія законотворців займається розробкою проектів Законів України.
2. Вивчає, робить висновки з внесених на розгляд проектів, пропозицій, доповнень, зауважень, змін та вносить до розробки документів свої пропозиції.
3.Члени Колегії законотворців працюють на постійній професійній основі.
4.Колегія законотворців підпорядковується лише рішенням Всеукраїнського народного Віче.
5.Колегія законотворців надає рекомендації Гетьману України, Гетьманській Канцелярії.
6.Комплектується Колегія законотворців із числа найбільш високоморальних, обдарованих, авторитетних науковців, філософів, юристів, економістів, істориків, політологів, соціологів, ін., які займаються прогресивними науковими розробками життєдіяльності суспільства, зробили вагомий внесок у розвиток держави Україна.
7. Прийом у члени Колегії законотворців здійснюється самими її членами.
13. Закони України.
1.Основним критерієм для прийняття Законів є інтереси громадянина і держави України.
2. Право законодавчої ініціативи належить громадянам України через Народне Віче, Гетьману України, Всеукраїнській раді Старійшин та Колегії законотворців України.
3.Закони України приймаються лише із стратегічних питань життєдіяльності та розвитку українського суспільства та доповнюють Конституцію України, все інше – регулюються нормативними актами.
4.Закони України вступають у дію з дня опублікування їх в урядових ЗМІ та проходять протягом одного року випробувальний термін для внесення з боку громадськості через Народне Віче скасувань, зауважень, поправок, пропозицій.